شهردار منطقه یک تهران گفت: تخلفات ساختمانی در محلات گلابدره و آبک به صورت مستمر پایش می شود و در این راستا امروز تخریبی با حکم قضایی در آبک انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی صباغ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در مورد این تخریب اعلام کرد: پس از صدور رای توسط مقام قضایی، صبح امروز چهارم تیر ماه به همراه "محمد حسین جعفری"معاون دادستان و سرپرست ناحیه یک دادسرای الهیه، سرهنگ "محمد باقر قدم زاده" سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت و تمام عوامل ناحیه از عملیات ساخت و سازغیر مجاز در محله آبک که بدون مجوز اقدام به ساخت بیش از ۴ طبقه کرده بود، جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه این ساخت و سازها مربوط به سال‌های گذشته بوده است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های مکرر و نصب بنر و تذکرات لازم به شهروندان محلات گلابدره و آبک هرگونه ساخت و ساز بدون دریافت مجوزهای لازم، ممنوع و به دستور مقام قضایی و رای کمیسیون ماده صد تخریب خواهد شد و در صورت خرید و فروش مسئولیت و عواقب آن به عهده خریدار و فروشنده خواهد بود.

سرکلانتر یکم نیز در این عملیات ، پلمب و تخریب واحدهای غیر مجاز را در دستور کار دانست و گفت: با تعامل خوبی که بین سرکلانتری، شهرداری منطقه یک و دادسرا وجود دارد، امیدواریم روند نظارتی بیشتر و از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و اگر کسی در ادوار گذشته اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده باشد، طبق قانون به شدت با آنها برخورد می شود.

وی افزود: افراد سودجو در این محله‌ها باید بدانند قانون با آنها برخورد می‌کند و اجازه سوء استفاده و نقض قوانین به کسی داده نمی‌شود.

بهمن ابره دری شهردار ناحیه سه نیز به اقدامات اجرایی در راستای صیانت از حقوق شهر اشاره کرد و گفت: تخریب و جلوگیری از ساخت و پلمب ۲۰ ملک متخلف در این ناحیه به علت عدم رعایت استانداردهای ایمنی و شهرسازی در راستای حفاظت از جان شهروندان از دیگر اقدامات اجرایی در سال جدید بوده است.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

کد خبر 769663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha